Busreis Midden-Engeland

IMG_3399Deze zomer ben ik voor het eerst naar Engeland geweest. En oh my, wat is dat een prachtig land! Samen met mijn oma heb ik een georganiseerde 8-daagse busreis gedaan. Alles was voor ons geregeld, dus het enige wat nog restte was genieten!

Hieronder zal ik jullie een verslagje geven van deze bijzondere reis.

Dag 1

De eerste dag was een echte reisdag. We werden ’s ochtends om half 5 met de bus opgehaald bij ons in de buurt en naar een ontmoetingsplek gebracht waar alle bussen vanuit het hele land samenkwamen. Van daaruit gingen we met onze uiteindelijke groep met een eigen bus richting Calais en met de boot naar Dover. Eenmaal in Engeland was het nog ruim drie uur rijden naar ons hotel. We kwamen uiteindelijk rond 9 uur aan. Een beste rit dus deze eerste dag!

IMG_3397 IMG_3404

Dag 2

Dag 2: de eerste dag om Engeland te verkennen. De dag begon goed met een echt Engels ontbijt (incl. witte bonen in tomatensaus). Als je dan toch in Engeland bent, moet je dat natuurlijk ook even geprobeerd hebben! Verder was het die dag even wennen aan het idee dat alle auto’s links rijden, 20 mijl tóch iets meer is dan 20 km, en dat de pond iets minder voordelig is dan de euro. Maar goed, dit alles maakt het wel dat je je écht in het buitenland waant! Op deze eerste dag zijn we naar Cambridge geweest. Een hele leuke (studenten)stad met mooie colleges om te zien en leuke winkeltjes!

IMG_3396 IMG_3405

Dag 3

De tweede dag hebben Windsor Castle bezocht, het weekend/vakantiehuis van Queen Elizabeth. Dit is het oudste nog bewoonde kasteel van de wereld. En dat is goed te zien! Het is een prachtig oud kasteel, dat nog ontzettend goed onderhouden wordt. Je moet er wel een tijdje voor in de rij staan, maar dan kun je wel zeker een paar uur vertoeven in en rond het kasteel. Daarnaast is Windsor zelf ook een leuk stadje om door te wandelen. Een mix van schattige oude straatjes en grote winkelstraten.

IMG_3450 IMG_3438

Dag 4

Londen in één dag, dat is nog best een uitdaging hebben wij ondervonden. Eigenlijk moet je Londen bezoeken als je heel veel tijd hebt, zodat je alles op je gemak kunt bekijken. Aangezien wij helaas maar 5 uur de tijd hadden (vanwege een iets vertraagde heenreis van, jawel, 4 uur), hebben we niet genoeg tijd gehad om alles te bezoeken wat we wilden zien. Maar toch was dit wel een geslaagde dag. In 5 uur tijd kun je namelijk heel goed die echte Londense sfeer proeven! En dat hebben we zeker gedaan.

IMG_3486 IMG_3471

Dag 5

De vijfde dag (het was inmiddels al woensdag) hebben we een bustour gemaakt door de Cotswolds: een prachtig landelijk gebied met allemaal schattige honingkleurige huisjes. Hier hebben we verscheidene dorpjes en steden bezocht, én een hele mooie kathedraal, waar o.a. delen uit de Harry Potter films in zijn opgenomen. De dag eindigde met echt Engels weer: regen. En aangezien regen in Engeland niet zo heel veel toevoegt, waren we deze dag eerder in het hotel dan de eigenlijke planning was.

IMG_3508 IMG_3530

Dag 6

Deze dag vond ik één van de leukste dagen van deze Engelandreis. Dag 6 zijn we namelijk naar Oxford gegaan. Ik wist van tevoren niet heel goed wat ik me hierbij voor moest stellen, maar echt, het is zo’n bijzondere stad! Deze universiteitsstad bestaat (als ik het nog goed onthouden heb) uit 38 oude colleges, die nog steeds gebruikt worden. Heerlijk om daar doorheen te lopen! Bij mij als student gaat het dan toch ook een beetje kriebelen, want het zou echt heel gaaf zijn als je daar mag studeren! (over het collegegeld per jaar zullen we het maar niet hebben..)

Dag 7

De laatste echte ‘doe-dag’. We zijn deze dag naar Stratford-upon-Avon geweest, het stadje waar het geboortehuis van Shakespeare staat. Gek genoeg zijn we dat hele huis niet in geweest, maar we hebben ons prima vermaakt in het stadje zelf: lekker taartjes eten in een echt Engels theehuisje, schattige straatjes doorwandelen en mooie foto’s maken.  Een verrassend leuke laatste dag!

IMG_3687 IMG_3686

Dag 8

En toen kwam er toch echt een einde aan die mooie reis. Dag 8 was de ‘terugreisdag’: half 5 ’s ochtends in de bus, en 11 uur ’s avonds pas thuis. Een vermoeiende rit, maar met een glimlach heb ik in de bus kunnen terugdenken aan alle leuke en mooie dingen die we gezien en gedaan hebben. Een hele bijzondere reis in een bijzonder land. En ik kan met zekerheid zeggen dat ik écht nog een keer terug wil..

Previous

Smoothie ananas & kokos

Onvoorspelbaar

2 Comments

1. Jeetje wat gaaf zeg! Het ziet er echt zo leuk uit, en zo luxe dat alles gewoon geregeld was!
    Ik heb ook Londen in één dag moeten bezoeken, en dat vond ik ook een hele uitdaging haha. Ik heb nog lang niet alles gezien, dus ik wil er zeker nog eens terug.